Om Klubben

Om klubben

Ashihara Karate Århus er en karateklub med historie tilbage til 1981. Dengang blev der trænet en anden karatestilart, men siden 1988 har klubben været kendt som Ashihara Karate Århus. Vi træner i kampsportsalen på Atletion i Team Danmark Bygningen.

Klubben har i dag cirka 100 medlemmer fordelt på børn og voksne. Karatetræning er i princippet for hvem som helst. Alle kan træne karate, uanset alder og fysisk form. Hvis du ikke er i form, så kommer du det!

Ashihara Karate Århus tilbyder træninger i klubben op til 5 dage om ugen. Voksenholdene er inddelt efter niveau med et begynderhold, øvede og meget øvede. Der er desuden mulighed for at deltage i  kamptræning en gang om ugen.

Børneholdet er for børn i alderen 6 til 9 år og juniorholdet for børn fra 10 til 14 år.

Karatetræning består af mange forskellige øvelser. En træning varer typisk 1½ time og indeholder blandt andet: opvarmning, basisteknikker, kombinationer, øvelser med makker, pudetræning samt styrke og konditionstræning

Klubben har 8 instruktører og der er 2 eller 3 instruktører tilknyttet hvert hold. Instruktørernes uddannelse består dels af mange års Ashihara karate træning, træningsophold i Japan og en række kurser under Danmarks Idræts Forbund.

Man er altid velkommen til at besøge klubben og få en gratis prøvetime eller overvære en træning.

Klubben deltager i træningslejre i ind- og udland, gradueringer og stævner sammen med de 12 andre Ashihara Karate klubber i Danmark.

Medlem af New International Karate Organization
Find os her